Marketing automation – wszystko co trzeba wiedzieć

Automatyzacja marketingu wykorzystuje oprogramowanie do automatyzacji monotonnej pracy marketingowej. Działy marketingu mogą automatyzować powtarzalne zadania, takie jak marketing e-mailowy, publikowanie w mediach społecznościowych, a nawet kampanie reklamowe — nie tylko ze względu na wydajność, ale także w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanego doświadczenia swoim klientom. Technologia stojąca za automatyzacją marketingu sprawia, że zadania te są szybsze i łatwiejsze do wykonania.

Automation marketing a CRM – różnice

marketing automation

Role i funkcje automatyzacji marketingu i CRM nakładają się na siebie i uzupełniają, a w wielu firmach oba systemy łączą się, aby utrzymać spójny, szczegółowy profil osoby od kontaktu do potencjalnego klienta do klienta. Jednak ogólnie rzecz biorąc, automatyzacja marketingu koncentruje się bardziej na automatyzacji zadań związanych z generowaniem leadów i pielęgnacją leadów, z możliwością robienia tego na znaczną skalę. Po pierwsze, automatyzacja marketingu kontroluje zainteresowanie potencjalnych klientów i obsługuje generowanie leadów oraz pielęgnację leadów na dużą skalę za pomocą kampanii w wielu różnych kanałach online i offline. Dzięki zharmonizowanemu podejściu pracownicy działu sprzedaży mogą na przykład uzyskać dostęp do informacji na temat zachowania potencjalnego klienta, odwiedzanych przez niego stron i pobieranych treści, podczas gdy zespoły marketingowe mogą zobaczyć wcześniejsze zachowania zakupowe klienta. A raportowanie i analizy w ramach zamkniętej pętli między automatyzacją marketingu a CRM pozwalają firmom doskonalić kampanie w celu uzyskania większej skuteczności.

Segmentuj swoją bazę klientów

Marketing automation pomaga segmentować bazę klientów, umożliwiając kierowanie reklam do różnych grup za pomocą najbardziej odpowiedniej strategii marketingowej. Segmentując klientów na podstawie ich lokalizacji, odwiedzanych stron lub preferencji zakupowych, możesz zapewnić lepszą obsługę klienta i silniejsze relacje z klientami. Na przykład firma księgowa oferująca usługi w zakresie podatków, rozliczeń rocznych i płac może podzielić potencjalnych klientów na podstawie stron w swojej witrynie, które prowadzą do odwiedzin. Jeśli spędzają dużo czasu na stronie listy płac, skieruj do nich najskuteczniejszą strategię dla osób zainteresowanych listą płac.