Wiele osób zastanawia się nad założeniem własnego sklepu internetowego. Własna działalność to kusząca opcja. Warto jednak w pierwszej kolejności zastanowić się nad opłacalnością takiego przedsięwzięcia, a także nad kosztami, jakie ono generuje.
Opłacalność prowadzenia sklepu online
Wiele osób robiąc zakupy, decyduje się na sklep internetowy. Cena wielu produktów często jest tu niższa niż w tradycyjnych punktach sprzedaży. To, jakie zyski będzie generował sklep online, zależy jednak wielu czynników. Kluczowe znaczenie ma strategia cenowa oraz działania marketingowe. Ważne jest też precyzyjne wyliczenie marży i narzutu, co pozwoli na poprawne oszacowanie, jak duża musi być sprzedaż, aby osiągnąć oczekiwany zysk.
Co wchodzi w koszt założenia sklepu internetowego?
Przejdźmy zatem do kluczowej kwestii, czyli tego, ile kosztuje sklep internetowy? Jego założenie wymaga niestety pewnej inwestycji. Cena sklepu internetowego mieści się przeważnie w przedziale 3 500 zł – 6 500 zł. Finalny koszt zależy od różnych czynników, a także od budżetu, jakim dysponuje przyszły właściciel. Rodzaj domeny, hostingu i technologii – wszystko to wpływa na ostateczną cenę. Poza standardową, jednorazową opłatą warto też zainwestować w system szybkich płatności, a także w działania promujące stronę sklepu.
Dobrze przemyślana strategia stworzenia sklepu, a potem jego prowadzenia, może zaowocować rentownością prowadzonego biznesu.